Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 18. mai 2013

Vårtegn uke 20

Hekken er blitt grønn. Det meste tørre i bedene er fjernet og Plenen er klipt for andre gang.  Jeg er spent på hvor mange av rosene som har overlevd. De fleste virket veldig døde. Men ugresset trives som vanlig.
I kjøkkenhagen er bringebærene fått nye støtter, alle kassene er nesten fylt med ny jord og jeg har sådd "plen" mellom bringebærhekkene. Rabarbraen vokser flere cm hver dag. Den nærmeste kassa er fylt med jordskokk.


Men det aller hyggeligste denne uka er at magnoliatreet blomstrer for første gang siden 2009. 

3 kommentarer :

  1. Grønt gress og fine blomster nå er det vår.
    Jeg håper rosene dine kommer seg, jeg har flere som har tatt kvelden jeg også.
    Så flott kjøkkenhage du har, her blir det mye snadder.
    God pinseaften, Maritklem.

    SvarSlett
  2. Så hærlige vårtegn hos dæ, det siste bildet var nydelig av bomstern til treet ditt ;)

    Ha ei fin pinse .

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  3. Oj, ja du har virkelig en stor herlig hage å boltre deg i! :)) Ser til min fortvilelse at endel av rosene mine også ser ut til å ha bukket under i vinter... jeg håper fremdeles på at de bare har forsovet seg! ;))
    Om pergolaen vi bygger: Ja, nøyaktig de samme materialene og dimensjonene! :)) Så fint at du spurte, for det er helt sikkert flere som har lurt litt på det! ;)

    Ha en super fredag! :0)

    Stor klem, Ann.

    SvarSlett