Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 31. mars 2013

Årets påske

Vi har gul duk, gult lys og gule tulipaner. Vi har spist lammesteik og vi har sett sola.

Men denne påsken har jeg brukt til å male taket i spisestua.

Det er så nydelig når det skinner blankt i lyset fra vinduene.
Taket er ikke større enn en dags jobb, men nakken min tåler ikke den slags lengre. 
Veggene må også tas, det straffer seg å male i dårlig lampelys, men akkurat det står ikke på programmet nå.


5 kommentarer :

  1. Ja, det staffer seg å male i dårlig lys. Jeg har holdt på med å male kjøkkenet i påsken, og det må gjøres i dagslys! Fortsatt god påske!

    SvarSlett
  2. Å så flink du har vært som har mala taket ditt, slik jobb ligg ikke til mæ, det tåler ikke helsa mi, skjønner godt du får vondt i nakken av den jobben, er glad æ har en slik snill og flink handymann som fikser sonne prosjekter her :)

    Påsken skal være gul, så fint bilde av tulipanene dine :)

    Ha en fin kveld

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  3. Fine bilder, og flott jobb med taket. :-)

    SvarSlett
  4. Utrolig flott det ble, helt nydelig! Jeg blir inspirert av å se så fine bilder. Ha ei god uke!

    SvarSlett