Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 19. februar 2013

Nye hyller

Nytt garderobeskap skapte ringvirkninger. Jeg flyttet mannens skjorter til det nye skapet. Da kunne jeg fjerne stengene der de hadde hengt og ville sette inn hyller. Her dreide det seg om hyller til 100 x 60 cm  PAX-skap, og de selges fortsatt uten endringer på mål siden 2006. Men to av PAX-skapene vi har var bare 35 cm dyp, og disse selges ikke lengre. Den unge IKEA-mannen foreslo skohylle i metall. For meg spilte ikke materialet eller utseende noen rolle bare jeg fikk hyller som passet til skapene. Litt imponert faktisk over løsningen.

 Det ble en rask tur etter jobb og jeg var hjemme til middag. 


1 kommentar :

  1. Det var jo lurt, du var heldig som traff en løsningsorientert ung mann! (",)

    SvarSlett