Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 1. april 2012

Sikkerhet


       

Låven er en skummel arbeidsplass. Mange steder er det høyt ned. Vår låve er ikke lengre noen arbeidsplass, men har vært brukt som festlokale flere ganger.

Rent midlertidig sikret vi åpninger i 2007.















Sist søndag ble alt det midlertidige fjernet.























I dag kom det nye opp. Godt teamwork av sønnen og mannen.

Dette er pent og sikkert. Jeg får ikke lengre åndenød når jeg kikker over kanten og 6 meter ned.

Helt i venstre bildekant anes så vidt starten på sønnenes egentlige plan for dagen. Han fortsetter i morgen.




3 kommentarer :

  1. Hei:)
    Gratulerer som vinner av figgjo utfordringen min.
    Send meg din adresse og jeg sender premien i posten :)
    Hilsen frk.eplegrøt

    SvarSlett
  2. 6 meter rett ned, herremin der hadde jeg fått skjelven.

    SvarSlett
  3. Vi har sikret på låven våres vi også. Har brukt den som festlokale en gang. Den gamle siloen er skikkelig dyp. Huff.
    Ellen :)

    SvarSlett