Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 8. april 2012

Gul påske

Det er gul påske her også.


I sterk kontrast til julens 16 store kasser med pynt har påsken bare 1. I år har bare en høne kommet ut for å pryde kjøkkenbordet. 

På samme måte som noen har aversjon mot rødt i julen har sikkert andre (eller de samme) aversjon mot gult. 
Jeg liker gult. Og har faktisk gult på hjemmekontoret.
(Nå er det selvsagt ingen ekte interiørbloggere som tar bilder om kvelden og må bruke blits.)
Dette er ikke min skriveplass, men det er veldig hyggelig å ta vare på min bestefars og den stolen min onkel faktisk har laget på sløyden.


4 kommentarer :

  1. Det vi har av påske er i høgste grad gult og heimelaga. Pyntar lite til påske, det skal liksom vere ei årstid vi er mykje ute i vårsola.... ;)

    SvarSlett
  2. Ehh, ikkje årstid, men høgtid :)

    SvarSlett
  3. Her er det heller ikke så mye påskepynt, som julepynt! Litt gult må vi jo ha!

    Ønsker deg en fin søndag.

    SvarSlett
  4. Mest gult til påske her også ja. Men jeg liker også lys lilla og lys grønn.. Får sånn vår-følelse av det!
    Her er det stort sett bare hjemmelagede påskepynter fremme... Må jo pynte med det ungene har laget. De blir jo sååå stolte når det kommer frem!

    SvarSlett