Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 20. april 2012

Forberedelsene er igang

Nå dreier det seg ikke om bryllup, men om bloggtreff.
Her i huset er det ingen små som løper rundt og trekker bordduken ned. Dessuten brukes ikke spisestua til noe annet enn når vi har mange gjester til middag.

Derfor har jeg allerede lagt på duk, dekketallerkner og bestikk. Litt kjedelig fortsatt,
men nå har jeg god tid til å bestemme meg for resten: farger på lys (ikke hvite) og servietter, og hva slags blomster.  Menyen er derimot helt klar. Resten er det Elisabeth, Pia og Trine som planlegger.

8 kommentarer :

  1. ååå så spennende..og det blir sikkert kjempegøy:)..Kos dere!
    Og god helg:))

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg veldig, tusen takk for alt arbeidet som du og de andre legger ned i dette!!

    SvarSlett
  3. kjenner jeg får veldig lyst å komme..men skuta er nok dratt for min del..
    Jobber den dagen også.

    Flott dekket! blir det på låven?

    SvarSlett
    Svar
    1. Årstiden gjør at låven er helt uaktuell. Antallet passer bra til spisestua, så vi er inne.

      Slett
  4. Det ser da veldig så lekkert ut så langt. Gleder meg. Spent på om serviettfargen matcher antrekket... unnskyld; outfiten... *ler*
    Gleder meg!

    SvarSlett