Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 13. mars 2012

Mange gjester

På lørdag fylles spisestua til randen. Ja, bare nesten. Jeg tror faktisk vi hadde fått inn nesten ti til skulle vi ønske det. Det er faktisk første gang vi har satt bordene på denne måten.
Det er greit å kunne gjøre dette i god tid. Når festen nærmer seg er det nok andre ting å tenke på.
På bordet er det bare lys, blomster og servietter som mangler. Ja, også noen stoler ser jeg.

11 kommentarer :

  1. Det var jo lurt å sette bordene sånn for å få plass til mange. Men flere stoler må du nok ha ja, ellers blir det reine stolleken på lørdag. (",) Lykke til!

    SvarSlett
  2. Så nydelig, dere kommer til og få det så koselig , lykke til på festen, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  3. Du kan dette med borddekking!

    SvarSlett
  4. Lekkert! Ser du får bruk for mange av messinglysestakene dine fra kjelleren. Er det ikke du som har maaaange lysestaker der? :) Veldig flott med blåfargen og kronene i rommet.

    SvarSlett
  5. Jeg gjorde ett funn akkurat nå! Jeg fant din blogg!
    Selv om jeg nå tar en pause fra bloggen min, så leser jeg andre blogger innimellom, og oppdager også nye.. Legger meg som følger på denne herlige og inspirerende blogg!
    Ønsker deg en flott dag!
    Hilsen Mette

    SvarSlett
  6. Vakkert! Ser for meg serveringshjelp m sorte skjørt, hvite små forkler og hvite bluser ;-). Hærskapelig!!
    Ha en hyggelig lørdag. Vi deltar på operamiddag på Fossesholm. KW

    SvarSlett
    Svar
    1. her er det ikke mange med sorte skjørt og hvite forklær. På lørdag blir det selvservering.

      Slett
  7. Slik gjør min mor det også, setter opp bordene mange dager før slik at hun har godt tid til dukene og stable på plass stoler osv. Det er jo mye greiere for dere som har digre hus :)

    Tusen takk for at jeg fikk låne bilder til foredraget! Jeg endte med å bruke to sett (før og etter). Brukte hjørnet på låven som et eksempel på at man ved hjelp av en sitteplass kan lage en destinasjon i hagen og løfte et område både visuelt og fungsjonelt. Og så brukte jeg den hvite sittegruppen fremfor hovedinngangen som et eksempel på at hagemøbler og hus kan snakke sammen og slik kan møblene være med på å forankre bygget i hagen og bidra til at huset og hagen flettes i hverandre.

    SvarSlett
  8. Så flott du har dekket til fest!
    Og tusen hjertelig takk for de fine gryteklutene "snekker'n" kom hjem med idag!! De passer perfekt på knaggen over svartovnen :)

    Riktig god helg!

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  9. Dette ser virkelig staselig ut! Lurt å gjøre flere av forberedelsene i god tid:-)

    SvarSlett