Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 28. mai 2011

Veldig irriterende

Det var YR som fikk rett. De første regndråpene kom i ett-tiden. Kombinert med vind gir ikke det hyggelig utevær. Ikke det at det ikke er noe å gjøre inne: brette nyvasket tøy, stryke duker til et selskap i juni og faktisk planlegge det også. Men det var liksom ute jeg skulle vært.

Jeg får trøste meg med et bilde av et lite syrintre jeg oppdaget bak låvebrua. Det vokser opp i ei steinrøys, noe som tilsier at det har sådd seg selv.

5 kommentarer :

  1. Nydelig bilde av syrinen! Nyt den mens du kan. Her er den ferdig blomstret for lengs og det er maaaange maneder til neste gang.

    Vaeret bestemmer mye her ogsa. Haper pa en bedre sondag enn lordag - i allefall nar det gjelder vaeret.

    klem Mette

    SvarSlett
  2. Her tok Yr feil, det var meldt det styggværet,men jeg sitter ute i lettere skydekke:O))
    Nyt dagen lell, klem;)

    SvarSlett
  3. En syrin er ikke det værste man kan trøste seg med i regnværet.
    Jeg har plukket noen inn for og se og lukte på.
    God helg , Marit.

    SvarSlett
  4. Her har vært grått hele dagen, men plutselig nå!
    Nå skinner sola og vinden er løyet.
    Velvel..
    Kanskje også i morgen..?

    SvarSlett
  5. Viss det er noe trøst kan jeg fortelle deg at dagen foløpte på samme måte her hos oss.. Men nå er faktisk solen fremme, rett før den går ned igjen.
    Syrener dufter himmelsk!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett