Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 2. februar 2011

Den ultimate koppen

Både Snuskebassa og Sjuskeline har i dag skrevet om kopper. Den ultimate koppen for meg som bare drikker te er noe slikt:

Lånt fra det store internettet
Passelig stor, passelig tynn og buet drikkekant. Akkurat som Snuskebassa vil ha.
Men jeg synes ikke verken koppen eller dekoren passet til verken oss eller huset her.

Vi hadde begynt å kjøpe middagsserviset MInistrå til bruk på kjøkkenet, så blått mønster hadde vi allerede. Tiltross for at de er mye tykkere enn jeg hadde ønsket så ble det til slutt krus og kaffekopper i samme mønster.  Mitt kjøkkenskap er nok mye kjedeligere enn Sjuskeline sitt skap. Alle koppene er helt like.


1 kommentar :

  1. Supert til meg dette;) Jeg liker også krus, tynne rundt kanten;)
    Flotte kopper i skapet!
    Nyt dagen videre, klem fra meg;)

    SvarSlett