Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 14. september 2010

En lilla duk

Ikke bare en lilla brodert duk, men også to løpere har fått meg til å rydde på kjøkkenet. I utgangspunktet brukes lilla bare i førjulstiden her hos oss, men disse vakre broderiene måtte brukes. Så jeg fjernet det brune og beige fra "vintrinebenken" og la på den ene løperen. En osteklokke og hvit rørebolle ble hentet inn fra låven, og to broderte bilder ble hentet fra det store skapet i kjelleren.  Bollen skal fylles med deilige Åkerø fra hagen.
Den lengste løperen er 160 lang og dekker nesten hele kjøkkenbordet. Den passet godt i fargen til noen av de siste erteblomstene.

3 kommentarer :

  1. Hva du finner på låven!!
    Nydelige duker, og av og til er det godt å bytte på duker...og putevar, billig fornyelse;)
    Jeg bor rundt mitt spisebord, så her ser det ut,san;)
    Ha en flott ettermiddag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Flotte løpere,og så langt koselig bord du har!

    SvarSlett