Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 3. juni 2010

Jeg skulle ha gjort

For tiden så innbiller jeg meg at jeg klarer å følge arbeidslista. Men det klarer jeg ikke. Kvelden i går er et bevis på det.
- Vaske det siste kjøkkenvinduet og henge opp rene gardiner på alle tre.
- Luke jordbærbedet og kjøre på bark.
- Klippe gresset, den nye plenen.
Sto det på lista. Men jeg kan ikke krysse av noen av tingene. Derimot kan jeg vise til dette:
Min lille lavendelåker.

Og jeg er fornøyd. Det kommer tross alt dager etter i går.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar