Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 24. mai 2010

Vårtegn


For 13.gang skriver jeg vårtegn. Ute øser regnet ned, men det hører også til våren. I går kveld var det grillmiddag nede ved låven. I kveld er det fleezejakke innendørs.
Nå blomster Bergenia og Perleblomst.
To av de store gamle epletrærne har begynt å blomstre, det samme har syrinen. Det lille nye pæretreet har flotte knopper.
Det litt større kirsebærtreet har fått flotte blomster.

4 kommentarer :

  1. Herlige bilder du har av en blomstrende hage! Her står alt på vent, venter på sol og varme;)

    Ha ei god uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Så mye å glede seg over i haven din. Vakre farver.

    Ha en flott uke!

    Klem
    AW

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder!
    Ønsker deg en fin uke:-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Hej!
    Du undrade vad jag använder för objektiv. I det senaste inlägget på Abc är bilderna tagna med mitt vidvinkelobjektiv Tamron 10-24 mm och mitt macroobjektiv Sigma 50 mm.
    Sedan har jag ett Nikon Nikkor teleobjektiv 70-300 mm, ett Nikon Nikkor macroobjektiv 105 mm. När jag köpte kameran Nikon D80 följde det med ett 18-55 mm objektiv och ett 55-200 mm objektiv. Har lite att välja på då jag ska fota :))
    I nästa Abc på fredag kommer alla bilderna att vara tagna med mitt teleobjektiv 70-300 mm.
    Härliga bilder du tagit på den fina bergenian och de söta pärlhyacinterna!
    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvarSlett