Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 26. mai 2010

På ønskelista

NIB har gitt utfordringen: Hva står øverst på ønskelista?

Hvis jeg skulle vært 100% fornuftig så måtte det bli en industristøvsuger. En med stor åpning i munnstykket og ekstra stor diameter i rør og slange. Det gjenstår mange timers støvsuging på låven og det hadde gått lettere med en god støvsuger. Men jeg antar at denne utfordringen gjaldt mer luksus.

1. Vitrineskap til spisestua.

Skapet fra Kistefos møbler kan males i alle farger og jeg er ganske sikker på at det burde være brunlasert. Det hadde passet flott til de gråblå veggene. Vi har faktisk plass til et skap med seks dører. Da kunne alt arveserviset kommet fram i lyset og det hadde vært plass til en del av dukene.

2. Plassbygd garderobe på soverommet.
Vi har takbjelker på soverommet så ingen standardskap passer. Garderoben skal være langs en veldig skakk yttervegg så skapet må bygges på stedet og tilpasses ytterveggen. Dette bildet er også fra Kistefos.
3. Lysestaker fra Kari Ulleberg.                                       Jeg har allerede 4, men tenk å kunne dekke rikelig med disse. Da måtte jeg hatt 10-12 til. De finnes i tre ulike høyder.

Selv om det var bare 3 ting vi skulle ha på lista så føyer jeg på et fjerde: makroobjektiv til kamera. Jeg har oppdaget noen blogger med noen fantastiske bilder og for å kunne ta slike er flere objektiv helt nødvendig. Dette punktet er vel det som er mest oppnåelig av hele lista.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar