Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 16. november 2021

Kakeboksene

Jeg forsøker å bidra til at gamle julekakesorter overlever. Det betyr at jeg baker til barna, til noen tidligere kollegaer og til noen venner. Når jeg først baker betyr det ikke så mye om porsjonen er større. Heldigvis har jeg alliert meg med et par ekstra hender. Det er både hyggelig og praktisk. Når det gjelder småkaker i stekeovnen kan noen sekunder bety mye for resultatet.

Men tilbake til bildet. Store porsjoner betyr også mange bokser. Nå er det vasket og skal få stå på benken og tørke godt før bruk.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar